یک روز جدید

... A New Day Has Come

کشف یک راه اثبات شده برای رسیدن به خوشبختی و شاد بودن
ساعت ۱٢:۱٢ ‎ب.ظ روز ۱٥ امرداد ۱۳٩٢   کلمات کلیدی: یک روز جدید ،شادی شادمانی خوشحالی ،موفقیت و کامیابی ،سعادت و خوشبختی

کشف یک راه اثبات شده در سال 2013 

برای رسیدن به خوشبختی و شاد بودن

تصور کن که بتونی در همه اوقات شاد باشی. اونوقت زندگیت چقدرتغییر می کرد ؟!

همه ما می خواهیم شاد باشیم. در حقیقت در بیشتر نظرسنجی ها مردم میگن که اونها صلح و آرامش و شادی را بیشتر از هرچیز دیگه تو دنیا میخوان.

اما مشکل اینجاست که بیشتر ما در جاهای نادرستی دنبالش می گردیم!

اما این موضوع اخیرا توسط یک تیم متشکل از 6 متخصص بریتانیایی از رشته های متنوعی از روانشناس و روان درمان گرفته تا اقتصاددان که یک آزمایش اجتماعی غیر معمول را آغاز کردند نشان داده شده .

 و حالا ... چالش غیرمعمول ای که اونها باهاش روبرو هستند چیه ؟

اینکه :

چه چیزی ساکنان یک شهر رو خوشحال میکنه؟

 آنها در خلال این آزمایش در اسلو، یک شهر کمربندی در بیست مایلی مرکز لندن، 10 بذر شادی رو کشف کردن!

ده چیز هستش  که اگه شما اونها رو به طور منظم در زندگیتون انجام بدید نه تنها به بهبود زندگی خودتون در جامعه کمک کردید بلکه شما را شاد و راضی نگه خواهد داشت.

اونها چه هستند؟

1-      گیاهی را بکار و پرورشش بده! وقتی بهش آب میدی و تغذیه اش میکنی اون رشد میکنه. به همین ترتیب وقتی علایقت رو تغذیه کنی میبینی که اونها رشد میکنن!

2-      در پایان هر روز توقف کن و به اینکه چقدر خوش شانسی بیندیش. به 5 تا چیز که میتونی بخاطرشون شکرگزار باشی فکر کن.

3-      زمانی را به صحبت کردن با کسی که دوستش داری صرف کن. توی هر هفته حداقل یک ساعت رو بدون جواب دادن به هیچ تماس تلفنی یا تماشای تلویزیون یا گوش دادن به موسیقی، فقط برای حرف زدن با او بگذرون.

4-      تماس های تلفنی ای داشته باش گه برات امیدبخش و انرژی بخش باشه.  با دوستی که مدتهاست باهاش تماسی نداشتی تماس بگیر.

5-      به خودت برس! هر روز زمانی رو به اینکه فقط به خودت برسی و از زندگیت لذت ببری اختصاص بده. با خودت خوب باش. اینکار بهت اعتمادبنفس و شادی میبخشه.

6-      هر روز حداقل یکبار بخاطر یه چیزی حسابی بخند. خنده سیستم ایمنی بدن رو تحریک میکنه.  تحقیقات نشون داده که خنده ریسک حمله قلبی مجدد رو در افرادی که یکبار حمله قلب داشتن از بین میبره و فشار خون رو تعدیل میکنه .

7-      ورزش کن. سعی کن هر روز ورزشی مثل پیاده روی، شنا، دو ، یا هر ورزشی دیگه حداقل نیم ساعت سه بار در هفته داشته باشی. این به کم کردن استرس روزانه ات کمک میکنه و بهت احساس خوبی میبخشه.

8-      هر روز لبخند بزن و به یک غریبه سلام کن. لبخند نه تنها به شخص مقابل بلکه به خودشخص هم احساس خیلی خوبی میده.

9-      چه مدت رو صرف تماشای تلویزیون میکنی؟ تحقیقات نشون داده که تماشای زیاد تلویزیون باعث ناخشنودی میشه . تلاش کن زمان مشاهده تلویزیون رو به نصف کاهش بدی.

10-   هر روز سعی کن برای یک نفر مفید باشی.

... حداقل 3 تا از این 10 بذر شادی رو به مدت 2 ماه توی زندگیت بکار . مطمئن باش که نتیجه متفاوتش رو توی زندگیت خواهی دید .

pursuinghappyness

مطالب مرتبط :  

تلاش برای شادتر شدن واقعا جواب میده