یک روز جدید

... A New Day Has Come

دستیابی به آرامش درونی
ساعت ٩:٥٦ ‎ق.ظ روز ٢٧ امرداد ۱۳٩٢   کلمات کلیدی: یک روز جدید ،آرامش در زندگی ،سعادت و خوشبختی ،موفقیت و کامیابی

معنای صلح و آرامش درونی و مراحل دستیابی به آن:

آیا زندگیتون پر از استرسه؟ آیا به نظر میرسه که مرتب توی زندگیتون یه چیزی اتفاق میفته و تمام توجهتون رو به خودش جلب میکنه و در نتیجه انرژی های مثبتتون رو خراب میکنه؟

همانطور که جامعه ما پیچیده تر و پیچیده تر میشه ، پیدا کردن آرامش واقعی درونی مثل تلاش برای پیدا کردن آبادی در یک صحرا است. بنابر این من فکر میکنم به اشتراک گذاشتن برخی روشهایی که میتونه تجربه بیشتری از داشتن آرامش درونی و دورشدن از روتین های گیج کننده روزانه رو به ما بده اینجا میتونه مفید باشه.

 

آنچه را که هست بپذیر

چیزی را که ما نمیتونیم تغییر بدیم ، چیزی را که نمیتونیم روش نفوذ و تاثیری داشته باشیم لازم نیست ما رو دلواپس کنه. من خیلی از آدمها رو دیدم که روی چیزی که هیچ کنترلی نمیتونن داشته باشن خیلی تمرکز میکنن و روش معطل میشن. نکته اینجاست که چرا باید بخاطر چیزی نگران باشیم که تمام موارد نگران کننده دنیا نمیتونن تغییرش بدن؟!  چرا بیش از حد اهمیت بدیم به اینکه دیگران در مورد ما چه فکری می کنند درحالیکه  اصلا نمیدونیم اونها واقعا به چی فکر می کنند؟!

ذهنت رو آروم کن

مراقبه یک راه عالی برای آرام کردن ذهنه و اون یک فعالیت مهمه که میتونه زندگیتون رو تغییر بده. به هرحال هر کسی دلش نمیخواد اینکار رو انجام بده یا نمیدونه که چطور اینکارو انجام بده. مراقبه به مدت فقط 10 دقیقه در روز میتونه تاثیر فوق العاده ای در تمام زمینه های زندگیتون داشته باشه. اگه موارد زیادی ذهنتون رو درگیر کرده و فکر میکنین که فکرهای زیاد داره شما را دیوانه میکنه! مراقبه میتونه بهتون کمک کنه که آرامش درونی تون رو بازیابید. ساده ترین راه برای اینکار اینه که راحت و آسوده در جایی بنشینید ، چشمانتون رو ببندید و ذهنتون رو از فکرهایی که توی سرتون هست پاک کنید. شما از اینکه فقط  10 دقیقه آرام سازی ذهن ، میتونه همه چیز رو در اطرافتون تغییر بده متعجب خواهید شد!

زمانی را در طبیعت بگذران

ما اغلب اوقات خودمون را در ساختمان ها محدود می کنیم چه در محل کار چه در خانه و فراموش کرده ایم که از کجا آمده ایم. برای ما در طبیعت بودن طبیعیه و بخاطر همینه که وقتی در پارک قدم می زنید یا در راهی میان جنگل دوچرخه سواری می کنید یا به تماشای امواج در ساحل می ایستید اینقدر احساس خوبی بهتون میده. مشاهده طبیعت روح ما رو تغذیه میکنه. ما بطور طبیعی با ریتم و آهنگ فصل ها و ارتعاش مادر زمین، هم آهنگ هستیم .

قدرت لبخند زدن را یاد بگیر

هر وقت ما میخندیم یا لبخند می زنیم چیزی در سطح شیمیایی بدن اتفاق میفته و باعث احساس بهتر و همچنین باعث جلوگیری از ورود استرس و انرژی های منفی به روح و روان ما میشه. یوگای خنده یکی از درخشان ترین ابزاریه که میتونید برای این منظور استفاده کنید. (این "یوگای خنده" رو به خاطر داشته باشید، میخوام بعدا توی این صفحه لینک در موردش بنویسم و چند مرحله خیلی آسون رو برای انجامش بهتون بگم لبخند) یک لبخند ساده هم میتونه خیلی موثر باشه. شما خیلی سریع متوجه میشید که وقتی لبخند می زنید و روی گشاده دارید، صلح و آرامش خیلی راحت راهش رو به سوی شما پیدا میکنه.

تصویر بزرگ را ببین

ما بعضی اوقات انقدر در مشکلات خودمون غرق شدیم که حتی نمیتونیم چوب رو از روی درختان ببینیم! بهتره که مرتب به خودمون یادآوری کنیم که چقدر دنیا بزرگه. زمانی رو تامل کنید و در مورد کشورهای دیگه، فرهنگ و مذاهبشون مطالعه کنید. به یاد داشته باشید که دنیا دور مشکلات شما نمی چرخه! با شنیدن اتقاقاتی که در دنیا میفته، طوفانها، سیل ها یا زلزله هایی که هزاران نفر رو تحت تاثیر قرار میده میتونی چشم اندازت رو نسبت به مشکلات کوچک زندگیت تغییر بدی و به این نتیجه برسی که مشکلات من واقعا مشکلات واقعی نیستند! نظر انداختن و توجه کردن به فراتر از خودمون، خیلی مهمه برای اینکه صلح و آرامش درونیمون رو پیدا کنیم.

(در رابطه با این مطلب ، جمله ای رو که توی یکی از کتابهای دکتر وین دایر خونده بودم یادم اومد، که میگفت: هر وقت احساس کردید که از حرفی، مشکل بی اهمیتی، یا برخوردی، ناراحت شدید، به خودتون بگین : " خود لعنتی ات رو زیاد جدی نگیر! "چشمچشمک   .. در موردش فکر کنین ..متفکر )

از دیگران مراقبت کن، اما سعی نکن نجات دهنده باشی

آرامش درونی به سختی پیدا می شه وقتی فقط به فکر خودتون باشید و تنها برای نیازها و خواسته های خودتون نگران باشید. وقتی شما شروع میکنین به اهمیت دادن به دیگران و به فکر مراقبت از آنها هستید معجزات پدیدار می شن. به هرحال مهربان بودن و همدل بودن با دیگران رو انتخاب کنید نه غمخوار و دلسوز بودن!  همدل بودن باعث میشه که شخص بتونه خودش رو جای فرد دیگه بذاره . همدلی با خودش صبر و بخشندگی به همراه میاره. یک عمل تصادفی از روی مهربانی و حسن نیت به آرامش درونی تون اجازه میده که به راحتی راه خودش رو به سوی شما پیدا کنه.

امید و خوش بینی رو در آغوش بکش

امید همون چیزیه که زندگی شما رو روشن میکنه. با امید، شما همیشه راهی به سوی آرامش درونی دارید. هر زمان که ما درگیر استرس ها هستیم و در زندگی خودمون غرق شدیم، اون امید رو فراموش می کنیم. ما فراموش می کنیم که خورشید همیشه بعد از یه روز بارونی میدرخشه. و اینکه بدونید همیشه توی جاده، دست انداز وجود داره. من میدونم که با امید، هر چی که در ظاهر وحشتناک به نظر میاد، موقتیه و اینکه به زودی همه چی عالی خواهد شد. امید، ارتعاش تمام انرژیهای منفی و ناخالص رو در ما بالا میبره و فورا به ما هماهنگی و توازن میبخشه.

 باورها، ارزش ها و استانداردهای خودت رو کشف کن

هر باوری که بهش اعتقاد داری رو با تمام وجودت به آغوش بکش. به طور صد درصد با ایمان و باورهات زندگی کن و اونوقت صلح و آرامش درونی به قلبت راه پیدا می کنه. ماها همه ممکنه در سیستم باورهایی که داریم با هم اختلاف داشته باشیم و همعقیده نباشیم . این هیچ اشکالی نداره . با این حال یک چیزی هست که همه ما نیاز داریم بر سرش توافق نظر داشته باشیم. اینکه یک ایمان سالم ،بهترین راه برای ساختن وجدانی هستش که ما رو به سمت آرامش درون و خرد و حکمت هدایت کنه. تحقیقات نشون داده افرادی که عمیقا به ایمانشون وفادار هستن، زندگی متعالی تری دارن و انتظار میره که کمتر به بیماریها دچار بشن. این به این علته که اونها صلح و آرامش درونی بیشتری رو تجربه می کنن که همین، برای بالا بردن کیفیت زندگیتون خیلی مهمه.

به خودت متعهد باش

یکی از چیزهایی که استرس زیادی رو برای ما بوجود میاره اینه که ما همیشه بابت اینکه همه پاسخ ها رو نمیدونیم نگرانیم. فقط پذیرش اینکه تو همه چیز رو نمیدونی و درعین حال این اجازه رو داری که بطور دائمی یاد بگیری ، یک گام فوق العاده برای دستیابی به آرامش درونی یه. من شادی زیادی رو در یادگیری هر چیزی پیدا کردم و فقط آگاه بودن از اینکه من بعنوان یک انسان، در حال رشد کردن هستم، هر روز احساس فوق العاده ای از صلح و آرامش درونی به من میبخشه. قبول کنید که زندگی یه سفر طولانی از یادگیری های بی پایانه و در نتیجه شما بیشتر و بیشتر به تجربه کردن آرامش درونی نزدیک میشید.

در اینجا و در اکنون زندگی کن

بیشتر اوقات نگرانی های ما به مواردی که در گذشته اتفاق افتاده مربوط میشه یا حتی چیزی که اتفاق نیفتاده! زندگی کردن در اینجا و در لحظه جاری ، افکار ما رو از این نگرانی ها پاکسازی میکنه. چرا در مورد گذشته ای نگران باشیم که نمیتونیم تغییرش بدیم؟ چرا در مورد چیزی نگران باشیم که حتی مطمئن نیستیم اتفاق خواهد افتاد یا نه؟

نفس بکش

تنفس تنها عملی در بدن انسانه که یا میتونه کاملا ناخودآگاه یا کاملا آگاهانه انجام بشه. اون میتونه یک عمل غیر ارادی یا ارادی باشه، در نتیجه  توسط دو مجموعه مجزا از اعصاب و عضلات اداره میشه. بسته به اینکه تنفس در کدامیک از اون دو حالت ناخودآگاه یا آگاهانه انجام میشه اعصاب و عضلات هم بطور غیر ارادی یا ارادی مورد استفاده قرار میگیره. هر کدوم از این دو مجموعه اعصاب و عضلات میتونه به طور کامل سیستم تنفس رو به کار بندازه و مدیریتش کنه. بنابراین تنفس، این ویژگی منحصربفرد و قابل توجه رو داره که اون رو قادر میسازه که روی سیستم عصبی غیر ارادی اثر بذاره و در جهت دستیابی به آرامش درونی کمکتون کنه. این تنها عملی در بدن انسانه که این قابلیت رو داره.

امیدوارم که این مطلب بتونه شما رو برای داشتن آرامش درونی بیشتری کمک کنه. اگه دوست دارید بیشتر در این مورد بدونید و یاد بگیرید، من کتاب The Path to Tranquillity (در مسیرآرامش ) Dalai Lama (دالایی لاما)  رو بهتون توصیه می کنم.

By Pennie Quaile-Pearce

 یوگای خنده

هر روز بهتر از دیروز

هر روز با یک قانون موفقیت