۶ گام برای تسلط بر احساسات از نگاه آنتونی رابینز

۶ گام برای تسلط بر احساسات از نگاه آنتونی رابینز

آنتونی رابینز در کتاب خود به نام «به سوی کامیابی – نیروی عظیم درونی را فعال کنید»، می گوید: ” من دریافته ام هرگاه دچار احساس رنج آور شدم، طی ۶ مرحله آن الگوی زیان آور را در هم بشکنم و از آن احساس به سود خود استفاده کنم و خود را طوری آماده سازم تا در آینده کمتر به عواطف دردناک دچار شوم و رنجها را به سرعت زایل سازم.”

آری … همه ی ما مانند آنتونی رابینز، چنین لحظاتی را در زندگی خود تجربه کرده ایم و چه خوب است که بتوانیم در آینده، کمتر این احساس رنج آور را تجربه کنیم یا قادر باشیم زودتر از روی آن گذر کنیم…

پس بیایید بدون اینکه در مورد چیز دیگری صحبت کنیم، یک راست به سراغ این ۶ مرحله برویم و ببینیم چگونه می توانیم آن ها در زندگی خود پیاده کنیم:

قدم اول: احساس واقعی خود را مشخص کنید.

(بگویید الان واقعا چه احساسی دارم؟)

قدم دوم: سپاسگزار عواطف خود باشید. آن ها مدد کار شما هستند.

(وظیفه ی آنها حمایت از شماست تا تغییری مثبت در خود به وجود آورید.)

قدم سوم: نسبت به پیام های عاطفی، حساس و کنجکاو باشید.

(همین که عاطفه ی خاصی را در خود حس کردید، نسبت به آن کنجکاو باشید. در این لحظه چه باید بکنید تا وضع بهتر شود؟)

قدم چهارم: به خود اعتماد کنید.

(اطمینان داشته باشید که می توانید بلافاصله بر احساسات خود غلبه کنید و مسلط شوید. می توانید از الگوهای قبلی استفاده کنید.)

قدم پنجم: مطمئن شوید که نه تنها در حال حاضر، بلکه در آینده نیز در این راه موفق خواهید بود.

قدم ششم: به شوق درآیید و دست به عمل بزنید.

(به این نکته توجه کنید که بهترین زمان برای کنترل احساس، لحظه ی شروع آن است. غول را هنگامی که کودک است بکشید!)

خوب … این ۶ قدم را با هم مرور کردیم. احتمالا با خود فکر می کنید که از این پس هر وقت حس رنج آوری به سراغم آمد، به این موارد توجه می کنم تا عواطف دردناک و اثرات بعد از آن را کمتر تجربه کنم.

به شما تبریک می گویم. این تصمیم واقعا عالی است.

...

اگر مایلید بیشتر در این مورد بخوانید، لطفا به نوشته ی ۶ گام برای تسلط بر احساسات از نگاه آنتونی رابینز، در در وب سایت «یک روز جدید» بروید.

/ 1 نظر / 30 بازدید
آواز کوهستان

سلام شهرزاد جون.بخاطر راهنماییهای خوبت خیلی ممنونم همیشه موفق و شاد باشی[گل][قلب]